De Regiotrainingen binnen Regio Oost vallen met ingang van het seizoen 2006-2007 onder de nieuw opgerichte stichting Badminton Promotie Oost (BPO), voorheen werden de trainingen direct georganiseerd onder de vlag van Badminton Nederland door het toenmalige Districtsbestuur. De stichting BPO zal dus de organisatie van de Regiotrainingen in handen hebben en doet dit in nauwe samenwerking met het Regioteam. De trainingen zijn bedoeld om jeugdig talent extra trainingsfaciliteiten te bieden in de regio.

Op deze website kun je alle informatie vinden met betrekking tot deze Regiotrainingen. Zo kun je in contact treden met alle bestuursleden en trainers via de mail. Ook een overzicht van de trainingslocaties en de data ontbreken niet op deze site. Heb je ideeën en/of opmerkingen over deze website? Neem dan contact op met de webmaster.

De Regiotraining gaan plaats vinden in de Sporthal IISPA in Almelo.

Er wordt getraind in meerdere groepen, die zijn ingedeeld naar niveau maar belangrijker nog: de toekomstverwachting die de trainers hebben. De locatie beschikt over een hoofdtrainer en enkele assistenten. Voor een compleet overzicht van alle trainers verwijs ik u naar het kopje organisatie in het menu.

De opzet van de trainingen is als volgt: er wordt getraind in twee sessies van 14 trainingen. Voor elke sessie zullen de spelers maar ook alle verenigingen in de regio Oost bericht krijgen over de volgende sessie die wordt georganiseerd. In overleg met trainers wordt dan besloten of de desbetreffende speler wordt toegelaten. Indien er meer spelers zouden willen deelnemen dan er plaats is, kunnen spelers op een wachtlijst worden geplaatst. Per locatie zit er namelijk een maximum aan het aantal spelers dat geplaatst kan worden om zo kwalitatief goede trainingen te kunnen blijven aanbieden.

Van de spelers wordt verwacht dat ze gemotiveerd en gedreven zijn om te trainen. Je hoeft niet al een super-talent te zijn om te mogen deelnemen, maar er wordt wel vanuit gegaan dat nieuwe spelers basisslagen beheersen. Tevens moet elke speler minimaal 3 toernooien (exclusief eindtoernooi) van het RCJT-circuit spelen in een seizoen.

Mailing naar alle jeugdspelers Oost

Regelmatig zijn naar alle jeugdleden binnen regio Oost brieven gestuurd, waarin spelers en ouders geïnformeerd worden over de mogelijkheden van regiotrainingen binnen Regio Oost.